torsdag 17 juli 2014

Trött och ledsen

Idag går vi in i vecka 30 i graviditeten och hittills har det varit en fin, men ack så jobbig resa.

Foglossning,  magkatarr, järnbrist, och en del andra mer intima besvär gör att jag är väldigt trött och sliten.
Idag var jag på glukosbelastning nr 2 och kaxig som jag var sa jag till Ditte på Mvc att detta minsann är sista gången jag slukar deras otäcka dricka.

Men det visade sig att jag ligger på gränsen till diabetes och ska dit igen redan nästa vecka och göra ytterligare en belastning. Och  järnet är fortfarande alldeles för lågt trots att jag äter maxdos av järn.

Ska man se något positivt i detta så är det väl min inställning till min vikt.
Jag pratade med en ny barnmorska idag som oroade sig över min vikt och bmi, och jag förklarade att jag kämpar mig ur Bulimi och har fantastiska framgångar eftersom jag inte kompenserat sen i december.
Jag förklarade att jag äter förhållandevis bra, men att det är motionen det brister på eftersom jag inte orkar röra mig.
Vi enades om att det viktigaste nu är att försöka må bra, resten med vikten får vi ta tag i sen när jag kan.

Jag känner mig rätt avslappnad inför min kropp nu och accepterar att det är som det är.

Visst, det är fysiskt krävande med all övervikt,  men jag orkar inte fundera över vikten mer än att jag ska ta tag i det när lillasyster kommit ut.

Jobbigast just nu är att jag inte känner att jag räcker till för Antoni som jag skulle vilja.

1 kommentar:

  1. Hej! Ser att du inte skrivit på länge men undrar om jag får börja följa dig på din blogg? Jag misstänker att jag också har bulimi och hade varit skönt att ha någon att prata med. Jag har nyss startat en blogg där jag skriver om min diagnoser.
    / borderlinea.blogg.se

    SvaraRadera