fredag 14 mars 2014

Läxan om livet

Det var säkert svårt att utläsa nåt vettigt i förra inlägget , eller hur?  ;)
Jag skrev det på väg hem från behandlingen för att inte glömma det viktigaste,  det var mycket konkreta grejer som jag ska börja med för att må bättre.
En liten förklaring på det jag skrev :
Jeanette och jag kunde konstatera att nätterna jag går upp och äter är pga oro.
Jag har väldigt många orostankar som tynger mig varje dag och natt.
Orostankarna gör mig förvirrad och tomheten i magen tar jag för hunger.
Så jag äter.  Tröstäter utan att vara medveten om det.
Så, Orostankarna ska jag hantera på följande sätt på nätterna: skriva ner min oro och vad den handlar om, lägga på bordet och ta tag i nästa dag.
Istället för att äta ska jag dricka 2 glas vatten.
Acceptans.
Jag måste acceptera att saker är som dom är just nu,
just idag.
JAG kan inte göra något för att förändra tex dem ekonomiska situationen just nu.
Det är helt utanför min påverkan.
Det är inte upp till mig att försöka längre,  för det har ingen påverkan på ekonomin.
Jag är sjukskriven av en anledning.
Jag FÅR INTE jobba just nu.
Och att oroa mig och försöka ordna det förgäves gör att jag faller djupare.
Stress.
Jag blir arg varje dag för att jag gör mitt bästa utav resultat.
Jag sköter matschemat , dricker ingen läsk, äter mina utvalda godisbitar på helgen,  går minst 5 km varje dag och ändå blir jag större och större.
Ja,  jag är gravid i vecka 12 och att ut som att jag ska förlösa när som helst.
Det gör mig ledsen och skapar ännu mer oro.
Enligt Jeanettes så är stressen inom mig orsaken att jag ökar i vikt och det spelar ingen roll vad jag gör för att försöka förändra det.

1 kommentar:

  1. Hej!

    Jag jobbar med uppsökande kundtjänst för AFA Försäkring och såg att du skriver att du är sjukskriven.

    Du kan ha rätt till ersättning från oss om du jobbar på en arbetsplats som har kollektivavtal (och 90% av alla anställda i Sverige täcks av kollektivavtal).

    Här kan du läsa mer om vår sjukförsäkring: www.afaforsakring.se/sjukforsakring

    Ring oss på 0771-88 00 99 mellan 8-17 på vardagar så kan vi hjälpa dig vidare.
    Du kan även kontakta oss via Facebook - https://www.facebook.com/afaforsakring

    Vill du veta mer om uppsökande kundtjänst och hur vi hittade dig kan du läsa det här:
    www.afaforsakring.se/uppsokande_kundtjanst

    Vänliga hälsningar
    Fredrik
    AFA Försäkring

    SvaraRadera